Bine de stiut!!!

 SFATURI DE CALATORIE: MAE

           DOCUMENTE DE CALATORIE

Va rugam sa va asigurati ca documentele de calatorie, cartea de identitate sau pasaportul, nu prezinta urme de deterioare a elementelor de siguranta si sunt valabile minim 6 luni de la data terminarii calatoriei pentru orice destinatie.

    Tarile care permit intrarea pe baza cartii de identitate sunt: Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Cipru, Danemarca, Elvetia, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria. Pentru toate celelalte tari este NECESAR PASAPORTUL. Mai multe detalii gasiti pe site-ul Politiei de Frontiera: www.politiadefrontiera.ro

   In cazul persoanelor casatorite recent, nu se accepta Cartea de Identitate anulata (perforata) de autoritati in vederea emiterii unei noi CI

  Copiii care nu au implinit 14 ani si nu au carte de identitate, vor trebui inscrisi pe pasaportul unuia dintre parinti. In acest caz, parintii care au copiii trecuti in pasaportul lor, vor calatori obligatoriu cu Pasaportul. Copiii pot detine propriul pasaport.

   Agentia organizatoare nu are nici o raspundere in situatia in care autoritatile de frontiera nu permit accesul turistului pe teritoriul statului respectiv. De asemenea, nu are nici o responsabilitate daca turistului nu i se permite parasirea teritoriului unei tari de catre autoritatile de frontiera din statul respectiv. In aceste cazuri, turistului nu i se mai restituie contravalorea excursiei.

           CAZARE SI PROGRAMUL EXCURSIEI

  Clasificarea hotelurilor din program este in conformitate cu standardele existente in tara respectiva si poate sa nu coincida cu normele de clasificare din Romania.

  Majoritatea hotelurilor nu detin camere triple. In unele hoteluri se pot confirma la cerere camere duble cu pat suplimentar, in functie de disponibilitate. Patul suplimentar pote fi un pat pliant, un fotoliu pat, o canapea extensibila, etc.

  Distributia camerelor la hoteluri se face de catre receptiile acestora; problemele legate de amplasarea sau aspectul camerei se rezolva de catre turist direct la receptie, asistat de reprezentantul agentiei. Pentru anumite facilitati din hotel sau din camera, hotelierul poate solicita taxe suplimentare (minibar/frigider, seif, etc.); in momentul sosirii la hotel solicitati receptionerului sa va informeze cu exactitate asupra lor.

  Insotitorul de grup poate efectua modificari programului (schimbari de ore, modificarea ordinii desfasurarii acestuia), fara a afecta insa structura serviciilor efectuandu-l astfel in totalitate.

              INFORMATII UTILE REFERITOARE LA ZBORUL CU AVIONUL

  Compania/companiile aeriene care opereaza zborurile din pachetul de servicii pot aduce diferite modificari zborurilor contractate, in functie de conditiile obiective din perioada de operare, pana la momentul plecarii pentru zborul/zborurile de dus sau dupa momentul plecarii pentru zborul/zborurile de intors. Agentia organizatoare va informa pasagerii directi respectiv agentiile revanzatoare asupra eventualelor modificari survenite independent de vointa sa si nu va fi raspunzatoare de eventualele inconveniente aparute.

  Alocarea locurilor in avion se face de catre ghiseul de check-in din aeroport in functie de ordinea sosirii pasagerilor.

  Pentru destinatiile europene, de regula, limita de bagaje de cala este de 20 kilograme si 06 kilograme pentru bagajul de mana, dimensiuni: 55cm x 40cm x 20cm. Depasirile de limita de KG se achita separat pe aeroport. Mai multe informatii gasiti pe site-ul companiei aeriene sau in agentia de turism.

  Femeile care sunt insarcinate in peste 6 luni, au nevoie de un certificat medical cu acordul medicului de a calatori cu avionul. Compania de zbor si echipajul de bord isi rezerva insa dreptul de a decide daca permit sau nu imbarcarea persoanelor cu sarcina avansata (ultimele 2-3 luni).

  Pasagerii care sufera de boli contagioase nu pot calatori cu avionul. Personalul aeroportuar si de bord isi rezerva dreptul de nu permite imbarcarea respectiv de a dispune debarcarea persoanelor in cauza.

  Dupa aterizarea pe aeroportul de destinatie, pasagerii se vor prezenta mai intai la ghiseul Control pasapoarte, dupa care isi vor recupera bagajele din locul special amenajat.

  Daca atunci cand ajungeti la destinatie observati ca aveti probleme in gasirea bagajului depus la biroul de check-in la imbarcare, va rugam nu parasiti aeroportul, ci depuneti o sesizare la biroul de reclamatii existent la terminal.

              INFORMATII UTILE REFERITOARE LA TRANSPORTUL CU AUTOCARUL

  Turistii au obligatia sa se prezinte la locul de imbarcare cu minim 20 minute inainte de ora inscrisa pe voucher pentru plecare sau transfer. Locurile in autocar au fost prealocate la momentul rezervarii, pasagerii au obligatia sa ocupe doar locul inscris pe prezentul voucher.

  Turistii au obligatia de a mentine curatenia in autocar pe tot parcursul excursiei. In autocar nu este permis fumatul, consumul de bauturi alcoolice si produse alimentare. Buzunarul de plasa din fata scaunului dumneavoastra este destinat pastrarii de pliante, brosuri sau harti. Va rugam sa nu pastrati aici sticle de plastic sau obiecte voluminoase. Sticlele de plastic, bagajele de mana sau alte obiecte voluminoase se depoziteaza in spatiul special amenajat, deasupra scaunelor.

             DICTIONAR DE ABREVIERI

BB (Bed&Breakfast) – include doar mic dejun (tip bufet suedez), băuturi gratuite: ceai, cafea, apă (în functie de politica hotelului)
HB (Half Board)/demipensiune – mic dejun si cină (tip bufet suedez), băuturi gratuite: ceai, cafea, apă – doar la micul dejun (în functie de politica hotelului).
FB (Full Board)/pensiune completă – mic dejun, prânz si cină (tip bufet suedez). Băuturile la masa de prânz si cină sunt contra cost, la micul dejun sunt stabilite în funtie de politica hotelului.
AI (All Inclusive)/totul inclus – pensiune completă, băuturi alcoolice si fără alcool de fabricatie locală (sortimentul băuturilor este stabilit de către administratia hotelului), accesul gratuit la anumite facilităTi sau servicii ale hotelului.
UAI (Ultra All Inclusive) – pensiune completă, băuturi alcoolice si fără alcool de fabricatie locală, accesul gratuit la anumite facilităti sau servicii ale hotelului. În majoritatea hotelurilor, dar nu toate, sunt incluse si mai multe tipuri de băuturi alcoolice de import (sortimentul băuturilor este stabilit de către administratia hotelului).
De asemenea, perioada si orele între care pot fi luate mesele sau consumate băuturile alcoolice si nealcoolice sunt stabilite de către administratia hotelului si pot diferi de la hotel la hotel.
Regimul all inclusive, cu toate variatiile sale (în denumire – ultra all inclusive, special all inclusive, all exclusive all inclusive, hapiness all inclusive etc. sau în servicii – regimul poate fi completat cu: gustări între mese, băuturi alcoolice internationale, accesul la anumite facilităti sau servicii), este un regim stabilit de administratia hotelurilor si poate suferi modificări în orice moment.

 

Permanent link to this article: http://www.turisminternational.ro/bine-de-stiut/

Va rugam verficati informatiile

Trebuie sa introduceti codul de securitate pentru a finaliza rezervarea:

Multumim! Cererea de Rezervare Prealabila a fost trimisa cu succes.